Drinking three or more cups of tea each day may be healthy by drinking enough water. In addition, there are other additional benefits from tea consumption, which help prevent heart disease and cancer.
Extra benefits of tea come from flavonoids, antioxidants found in many plants, including tea leaves. Various studies indicate flavonoids are effective for preventing cell damage.
RUxton nutrition expert Dr Carrie and her team from Kings College London, analyzed the results of research on the effects of tea consumption on human health. They found evidence that drinking three cups of tea per day may reduce the risk of heart attack.
Post taken from Kompas.com. Submmitted by Luxury villas in Bali. More below…
Another advantage of drinking tea is to prevent cancer, protect teeth from plaque and strengthens bones. “Drinking tea is better than to drink water because tea not only replace the bodily fluids but also contains antioxidants, so that we can be an extra benefit,” said Dr.Ruxton.
During the tea has been thought to actually cause dehydration. “Studies on the caffeine was shown at very high doses can cause dehydration, but a cup of tea or strong coffee, we are still getting the benefits of fluid replacement,” he said.
However, tea can also disturb the absorption of iron from food. Therefore, people who suffer from anemia is not advised to drink tea at meals.
It’s best to take component in a contest for among the ideal blogs on the internet. I will advocate this site!
Writing about this is very teriffic nowadays. So many many persons must know about this and realize things
I think other web-site proprietors should take this web site as an model, very clean and fantastic user genial style and design, as well as the content. You are an expert in this topic!